Svenskasv
Kundvagn
0 artiklar
  • Din kundvagn är tom.
  • Fri frakt över 500:-
Välj avdelning

Köpvillkor

Följande köpvillkor gäller för försäljning av Belysning och Elmaterial (nedan kallade produkterna) av Lamphallen AB, organisationsnummer 559106-9892, (nedan kallat lamphallen), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad kunden) och Lamphallen. Vid försäljning till konsument tillämpar lamphallen de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. lamphallen nätbutik (www.lamphallen.se) kallas nedan lamphallen.se

Allmänt

Lamphallen säljer Belysning och Elmaterial via internet till privatperson, företag, förening, myndighet, kommun och juridisk person. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form. Samtliga priser är inklusive svensk moms.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida lamphallen.se Läs gärna vår hjälpguide Handla och Betala. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa kundservice på 035- 10 12 75 eller skicka ett mejl här. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

Rabattkoder kan endast användas enskilt, ej i kombination med varandra.

Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.
Alla betalningssätt hanteras av Payson eller PayPal.

Lamphallen garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds på lamphallen.se är säkra. Lamphallen erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Payson. Vid betalning med kort skickas kunden vidare till en säker sida där kunden tryggt kan fylla i sina kortuppgifter och genomföra betalningen. Lamphallen hanterar aldrig kundens kortuppgifter.

Samtliga priser anges i svenska kronor USD eller Euro inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Personuppgifter

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av Lamphallen och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Lamphallen använder uppgifter från kundregistret för utskick via SMS och e-post om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom kassan, och du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.

Frakt och leverans

Leveranstiden är normalt 1-4 arbetsdagar, räknat från dagen efter du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Lamphallen kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Eftersom vi har två stora lager kan din order skickas i två leveranser. Detta innebär att delar av din order skickas från ett lager, och resterande varor från ett annat lager. Vi försöker alltid att skicka alla varor så de levereras ungefär samtidigt. Med två olika leveranser kommer du också få två olika leveransbekräftelser på mejl. I mejlet mottar du kollinummer som du kan använda via Postnord för att spåra din leverans.

Leveranssätt
Leverans av beställda varor sker med Postnord, DHL eller DB Schenker.

Postpaket
Leverans till utlämningsställe – Postnord (från 55 kr) beroende på produktens vikt och dimensioner. Försändelsen anländer till ditt närmaste Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Hempaket
Hemleverans – Postnord (299 kr)
Leverans sker till tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet. Leverans sker helgfri vardag. Postnord kontaktar dig för att boka utkörning. På de flesta orter kan man välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa orter kan man endast få paketet levererat på dagen och andra endast på kvällen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Lamphallen erbjuder fri frakt när kunden lägger en beställning på 500 kr eller mer. Lamphallen bjuder på det billigaste fraktalternativet.

Hämta själv

Om du vill slippa fraktkostnad är du välkommen till vår uthämtning för att hämta dina varor. Innan du hämtar ut ditt paket, är det viktigt att du först mottagit ett mejl som bekräftar att ditt paket finns klart för avhämtning. Din order går igenom en process och plockas ihop under olika tider av dygnet. Du får en leveransbekräftelse skickad till din mejladress när din order är klar för att hämtas. Därefter har du 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket.

Tänk på att du eller ditt bud skall kunna uppvisa legitimation och ordernummer vid hämtningen. Om någon annan hämtar ut ditt paket måste personen visa upp din legitimation.

Öppettider för uthämtningen:

Måste bokas via mejl för tillfällig: info@lamphallen.se

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till oss. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Lamphallen.
Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon.

Force Majeure
Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Detta innebär att Lamphallen befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Tvist
Klagomål eller synpunkter avseende Lamphallens tjänster eller produkter bör meddelas till vår kundservice via e-post.

Copyright-hänvisning

Lamphallen har copyright på gestaltningen och innehållet på samtliga sidor. En reproduktion eller ett återgivande av helheten eller dess delar är förbjudet utan skriftligt samtycke av Lamphallen. Likaledes innehar och behåller vi rättigheterna till varje form av återgivande, speciellt i tryckta, elektroniska och andra medier. Alla märkesnamn, produktnamn och logotyper är varumärken eller varumärkesägaren av registrerade varumärken.

Ansvar

Lamphallen bemödar sig om att på denna webbsida i rimlig omfattning lämna riktig och fullständig information. Lamphallen tar dock ej ansvar för eller garanterar aktualiteten, riktigheten och fullständigheten hos den på denna webbsida lämnade informationen. Denna Press-sida gäller också på Facebook och Instagram.

Förfarande vid ett överklagande för dig som konsument

Om det är så att du vill överklaga ditt köp måste du rikta din förfrågan till Lamphallen.se via följande E-postdress: info@lamphallen.se eller via våra andra kontaktmöjligheter. Är det så att du bor utanför Sverige har du möjligheten att använda dig av EU-kommisonens online klageportal. Du hittar klagemålportalen här. Vi deltar emellertid inte och är inte förpliktade att delta i en formell tvistlösningsprocess över komsumentvist kommitte’n som har utsetts av EU-kommisionen.

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan.

Observera att det räcker att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 14 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar för att ångerrätten skall vara giltig.

Om du vill byta en produkt returnerar du produkten du vill byta, du får då pengar tillbaka och lägger en ny order.

Så här gör du en retur:

Samtliga gods ska skickas på ett sådant sätt att säker transport kan ske.
Ska skickas som företagspaket, paket, brev eller motsvarande där vi får varorna tillsänt oss.
Vi löser inte ut gods mot postförskott. Tänk på att du ansvarar för återtransporten.
Spara kvitto med kollinummer!
Fraktkostnader för returen står kunden själv för.
Återbetalning sker inom 30 dagar efter mottagandet av godset.
Återbetalning av hela varans värde, transporter och avgifter sker.
Endast returfrakten bekostas av kunden under tiden för ångerrätten.
Vid retur av delad order återbetalas varornas värde.

Reklamation

Lamphallen säljer alla produkter med 2 års garanti. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av lamphallen, varpå kunden erhåller fri reparation alternativt en ny produkt eller pengarna tillbaka. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du mejla bildbevis på felaktigheten/den defekt hos varan där felet tydligt framgår till info@lamphallen.se som vidare hjälper vi dig med processen. Eventuell återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från det att vi mottagit den defekta varan på vårt lager.

Prisgaranti

Vi på Lamphallen vill säkerställa att du alltid får det bästa priset på marknaden. I vårt stora sortiment kan det finnas produkter som du hittar till billigare pris hos någon av våra konkurrenter. Vi har därför prisgaranti på alla våra produkter. Prisgarantin gäller i 14 dagar efter att du har genomfört ditt köp. Du kan även åberopa prisgaranti innan du genomför ditt köp hos oss.

Gör följande kontroller i jämförelsen av priset:

  • Kontrollera att produkten är av samma märke, typ, årsmodell samt har samma specifikationer.
  • Kontrollera att produkten finns på lager hos butiken du jämför med. Produkten måste även vara helt ny, den får inte vara begagnad, demoprodukt etc.
  • Kontrollera att priset, inklusive fraktkostnader och andra avgifter, är totalt sett lägre.

Övriga regler i prisgarantin:

  • Butiken måste vara registrerad som återförsäljare hos den svenska importören av den aktuella produkten.
  • Butiken du jämför med måste vara ett svenskregistrerat bolag med svenskt telefonnummer samt normala öppettider. Du får ej jämföra med en privatperson.
  • Prisgarantin gäller ej vid utförsäljning i samband med konkurs eller nedläggning, eftersom du då står utan garanti och reklamationsrätt efter ditt köp.
  • Butiken måste kunna leverera produkten omgående när Lamphallen kontrollerar dina uppgifter.
  • För att kunna köpa den billigare produkten skall man ej behöva agera på Facebook eller i liknande forum, eller bli medlem i en klubb/grupp. Personliga rabatter räknas inte in vid en prisjämförelse.
  • Av administrativa skäl betalar Lamphallen inte tillbaka prisskillnader under 50 SEK.

Upptäcker du att en konkurrent till oss har lägre pris på en produkt enligt ovanstående kriterier gör du följande:

  • Skicka ett mejl till oss via kontaktformuläret
  • på vår hemsida och bifoga länken till nätbutiken där du funnit produkten med lägre pris (länka direkt till produkten). Bifoga även en uträkning som visar att det totala priset, inklusive frakt och andra kostnader, är lägre hos konkurrenten.
  • Om du jämför med en fysisk butik behöver vi en kopia på annonsen eller liknande material där du har sett det billigare priset. Vi behöver också kontaktuppgifter till butiken för att kunna kontrollera dina uppgifter.
  • Lamphallen betalar tillbaka hela mellanskillnaden förutsatt att ovanstående kontroller är genomförda, och reglerna uppfyllda. Vi betalar tillbaka mellanskillnaden till ditt bankkonto inom 14 dagar efter att vi har mottagit och godkänt dina uppgifter.
  • Om du åberopar prisgaranti innan du genomför ditt köp får du en rabattkod efter prisskillnaden godkänts. Rabattkoden motsvarar mellanskillnaden och används när du genomför ditt köp av den aktuella produkten i kassan.
  • Prisgarantin gäller endast vid köp av produkter för privat bruk, inte för vidareförsäljning. Lamphallen förbehåller sig rätten att begränsa prisgarantin till ett exemplar av varje produkt per kund.
  • Prisgarantin gäller inte vid prisförändringar på lamphallen.se egna produkter.

Kundservice

Telefon: 035 10 12 75
E-post: info@Lamphallen.se